- Titulinis
- Pratarmė
- Įvadas
- Hierarchinė struktūra
- Pagrindinių grupių, pagrindinių pogrupių, grupių ir pogrupių sąrašas
- Pagrindinės grupės ir jų aprašai
- Pagrindiniai pogrupiai ir jų aprašai
- Grupės ir jų aprašai
- Pogrupiai ir jų aprašai
- Profesijos
- Teisės aktai
- Biblioteka
- Metodiniai paaiškinimai
- Naudingos nuorodos
441101 - Bibliotekos tarnautojas
Padeda bibliotekos lankytojams rasti reikiamą informaciją, kad būtų patenkinti jų informacijos poreikiai. Atlieka įvairias užduotis: padeda ieškoti informacijos ir dokumentų, tvarko bibliotekos fondą, išduoda ir priima knygas, organizuoja renginius, atlieka bibliotekos priežiūrą ir rūpinasi jos saugumu.
Pagrindinės užduotys
• padeda lankytojams ieškoti informacijos ir dokumentų, susirasti reikiamas knygas, straipsnius ir kitus dokumentus;
• tvarko bibliotekos fondą, rūpinasi knygų išdavimu ir grąžinimu, užtikrina, kad knygos būtų laiku grąžinamos ir skolintojai nesumažintų jų vertės ar nepažeistų;
• rengia bibliotekos renginius ir akcijas, kaip antai knygų pristatymus, skaitymo vakarus, literatūros susitikimus, literatūrinius konkursus ir pan.;
• rengia bibliotekos parodas, padeda kurti naujus rinkinius, rengti leidinių aprašus ir informaciją apie biblioteką;
• tvarko elektroninius informacinius išteklius ir skaitmeninius archyvus.
Būdingos kompetencijos
• būti tvarkingam ir organizuotam;
• turėti geros komunikacijos ir tarpasmeninių santykių gebėjimų;
• naudotis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis, elektroniniais informacijos ištekliais ir skaitmeniniais archyvais;
• ieškoti ir tvarkyti knygas ir kitus dokumentus;
• suprasti klientų informacijos poreikius ir suteikti tinkamą pagalbą.