- Titulinis
- Pratarmė
- Įvadas
- Hierarchinė struktūra
- Pagrindinių grupių, pagrindinių pogrupių, grupių ir pogrupių sąrašas
- Pagrindinės grupės ir jų aprašai
- Pagrindiniai pogrupiai ir jų aprašai
- Grupės ir jų aprašai
- Pogrupiai ir jų aprašai
- Profesijos
- Teisės aktai
- Biblioteka
- Metodiniai paaiškinimai
- Naudingos nuorodos
242301 - Karjeros specialistas
Konsultuoja klientus dėl profesijos pasirinkimo, profesinės karjeros, tolesnio mokymosi, persikvalifikavimo. Taiko įvairius psichologinių žmonių galimybių tyrimo būdus ir metodus, nustato jų polinkius ir gebėjimus dirbti tam tikrą darbą. Padeda asmeniui ieškoti darbo.
Pagrindinės užduotys
• konsultuoja asmenis dėl profesinių galimybių, teikia konsultacijas ir atlieka profesinės veiklos testus bei vertinimą;
• nustato kliento poreikius ir sritis, kuriose klientas gali gauti pagalbą, ištiria galimybes patenkinti tuos poreikius;
• vertina profesinę klientų kompetenciją, įgūdžius ir žinias, naudodamas testus, interviu, imitavimo veiklą pagal iš anksto nustatytus standartus ar procedūrą, rengia rezultatų suvestinę;
• padeda klientams susirasti darbą, rašyti gyvenimo aprašymą, nustato karjeros galimybes, rengia juos pokalbiui dėl darbo ir ieško laisvų darbo vietų;
• vykdo mokymo ir ugdymo programas, praktinius seminarus ar užimtumo projektus, didina asmenų galimybes susirasti darbą, padeda įgyti reikiamą kvalifikaciją ir bendravimo įgūdžių.
Būdingos kompetencijos
• vykdyti profesinį orientavimą;
• nustatyti klientų poreikius;
• vertinti kandidatus;
• teikti paramą ieškant darbo;
• padėti patekti į darbo rinką.